LOKATA KAPITAŁU?

Motoryzacja [Mistrz kierownicy ucieka - Hyundai Tucson 1.6 T-GDI]

Czy samochody mogą znowu stać się lokatą kapitału? Auta drożeją, i to w tempie znacznie przewyższającym inflację. W ubiegłym roku miał miejsce 10-proc. skok cen. Średnia wartość nowego samochodu kupionego w salonie to 122 tys. zł. Najbardziej, w tempie dwucyfrowym, rosły ceny samochodów marek popularnych. Znacznie wolniej podnoszą ceny producenci premium. 

Być może dlatego udział w rynku marek prestiżowych zwiększa się w Polsce z roku na rok. Zatrzymajmy się jednak na chwilę przy informacji o 10-proc. wzroście cen. Dołóżmy do tego wiadomość, że auta tracą średnio właśnie 10 proc. rocznie. Oczywiście pomijając te najnowsze, których 12-miesięczny spadek wartości może sięgnąć 20 lub więcej procent. Ale już trzyletni samochód co roku traci jedynie wspomniane wyżej 10 procent. Ponieważ rynek samochodów nowych i używanych to naczynia połączone, logiczne jest, że drożeją nie tylko nówki sztuki, lecz także te samochody, które jakiś czas temu wyjechały na drogi. Czy

     
24%
pozostało do przeczytania: 76%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

Kup subskrypcję, aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze