Bluźniercze prowokacje Netflixa. Bezkarne obrażanie katolików i grube miliony w tle

„Ty je..ny skur...lu” – mówi Józef do Boga. A będący homoseksualistą Jezus prosi Boga o 12 mężczyzn do towarzystwa. Brazylijska „komedia” pt. „Pierwsze kuszenie Chrystusa” wciąż dostępna jest na polskiej platformie Netflixa. Czy Netflix ugnie się pod naciskiem protestujących? W Brazylii się udało. Wystarczyło 2 mln bojkotujących widzów. W Polsce póki co jest ich 1,5 mln.

Podająca się za komediową, brazyliska grupa artystów Porta dos Fundos wyprodukowała 45-minutowy film, który pokazuje 30. urodziny Jezusa. Jubilat żyje w przekonaniu, że jego ojcem jest Józef. Podczas urodzin dowiaduje się, że jednak jest synem Boga. Mężczyzna nie chce iść w jego ślady. Infantylny, niewyżyty seksualnie Bóg, dobierający się w stajence do Maryi, proponuje Jezusowi 3-letni okres próbny na zabawę w Boga. W wielu scenach Maryja jest wulgarna, Józef nazywa Boga „je..nym skur...lem” i „dupkiem”. Jezus owładnięty homoseksualną miłością do kolegi tańczy w transie makarenę. Abstrahując od oczywistych drwin ze świętości i jawnej obrazy uczuć religijnych, film jest zrealizowany w bardzo prymitywny sposób. Można powiedzieć, że taka produkcja po prostu uwłaczałaby każdej szanującej się telewizji. Szefostwo Netflixa decydując się na udostępnienie swojej platformy takiemu filmowi, musiało mieć jeden cel. Wywołanie skandalu.

Świat się broni
Brazylijczycy natychmiast rozpoczęli protest. W jego wyniku brazylijski sąd nakazał tamtejszemu oddziałowi serwisu Netflix usunięcie „Pierwszego kuszenia Chrystusa”. Wyrok wydał sędzia Benedicto Abicair. Zdecydował on, że Netflix musi usunąć ten film, który zdaniem części widzów zawierał bluźniercze treści. Pod petycją z prośbą o wycofanie produkcji podpisały się ponad dwa miliony Brazylijczyków. „Prawo do wolności wypowiedzi nie jest absolutne” – przekazał sędzia w uzasadnieniu cytowanym przez agencję Reuter. To nie koniec protestów. Narodowe Stowarzyszenie Prawników Islamskich (ANAJI) poinformowało...
[pozostało do przeczytania 57% tekstu]
Dostęp do artykułów: