IKONA MOTORYZACJI

Brytyjczycy lubią się wyróżniać. Mają specyficzne, inteligentne poczucie humoru. Ogólnie są niezbyt urodziwi, przeważnie opalają się na różowo i mają krzywe zęby. Ich gwiazdy telewizyjne są błyskotliwe, lecz niezbyt wyględne w przeciwieństwie do prezenterów telewizyjnych z innych krajów. Kreują nowe trendy w muzyce. Większość muzyki popularnej XX wieku to ich pomysły: The Beatles, The Rolling Stones, Elton John, Sex Pistols… 

Wymyślili nawet brexit, żeby wyróżnić się spośród krajów Unii Europejskiej. Jeśli chodzi o motoryzację, to także są odszczepieńcami. Jeżdżą po innej stronie jezdni. I mimo że obecnie praktycznie ich przemysł motoryzacyjny nie istnieje, to marki brytyjskie, przejęte głównie przez Niemców i trochę przez Hindusów, wciąż działają na wyobraźnię milionów miłośników samochodów. Symbolem luksusu nie są przecież precyzyjne i niezawodne niemieckie Mercedesy klasy S czy BMW serii 7. To brytyjski Rolls Royce jest godny nosić miano króla samochodów. A wicekrólem jest nie kto inny jak sir Bentley. Co z tego, że obydwaj są własnością Niemców. W segmencie SUV-ów także brytyjska marka dzierży palmę pierwszeństwa. Land Rover to przecież marka, która przyćmiewa amerykańskiego Jeepa czy japońskiego Land Cruisera, mimo że konkurenci są równie dobrzy w terenie. A gdyby ktoś stwierdził, że Land Rover jest jednak zbyt plebejski, to jest jego brat, niemal skoligacony z rodziną królewską, Range Rover. A propos, brytyjska korona także wyróżnia się. Mimo że mamy w Europie rody królewskie np. w Szwecji czy Hiszpanii, to jednak uwaga świata skierowana jest na brytyjskie perypetie dworu. Ale wróćmy do motoryzacji. Należy odnotować, że to Brytyjczycy stworzyli najwięcej motoryzacyjnych ikon. Mamy przecież jeszcze Jaguara, Mini czy Astona Martina, którym przemieszcza się najsłynniejszy, oczywiście brytyjski, agent na świecie. Brytyjski supersamochód sprawia wrażenie lepiej urodzonego niż nierzadko nowocześniejsze niemieckie Porsche czy włoskie...
[pozostało do przeczytania 59% tekstu]
Dostęp do artykułów: