Polskie produkty zyskują uznanie na zagranicznych rynkach. Jakość i unikalne walory smakowe polskich produktów

ŻYWNOŚĆ [POLSKIE HITY EKSPORTOWE]

Polska żywność jest znana i ceniona nie tylko na rynkach Unii Europejskiej. Dzięki rosnącemu eksportowi krajowych firm polskimi smakołykami mogą zachwycać się konsumenci nawet w bardzo egzotycznych krajach. Od momentu wejścia Polski do Unii Europejskiej polski eksport produktów rolno-spożywczych wzrósł kilkakrotnie. W 2004 r. Polska sprzedała za granicę żywność za 5,2 mld euro. Natomiast w 2017 r. eksport żywności osiągnął wartość 27,3 mld euro. Wszystko wskazuje na to, że w ubiegłym roku padł kolejny rekord i wartość eksportu artykułów rolno-spożywczych prawdopodobnie przekroczy 29 mld euro. Polska jest europejskim i światowym liderem w produkcji drobiu, jabłek, owoców miękkich (czarnej porzeczki i malin) oraz marchwi i kapusty. W ścisłej czołówce europejskiej jest też w zakresie produkcji ziemniaków, truskawek, rzepaku, cebuli, grzybów. Na zagranicznych rynkach cenione są również polskie zboża, mleko, ser i masło. Polska jest także światowym liderem w produkcji i
     
16%
pozostało do przeczytania: 84%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze