Q2 – kutwa go nie kupi

Dodano: 13/02/2018 - Nr 7 z 14 lutego 2018

Motoryzacja [Mistrz kierownicy ucieka - Audi Q2 1.4TSI S-tronic)

Audi chwali się, gdzie tylko może, że jest firmą, która technicznie wyprzedza innych. Rzeczywiście to Audi, już w 1975 r., pokazało pierwszy w koncernie VW silnik z wtryskiem, a w 1977 r. zaprezentowało nowatorski pięciocylindrowy silnik benzynowy. Chyba najbardziej znanym „wynalazkiem” Audi jest pokazane w 1980 r. rozwiązanie napędu na cztery koła, czyli quattro. W roku 1985 firma była drugim po Porsche producentem samochodów, który rozpoczął seryjną produkcję w pełni ocynkowanych karoserii. A pod koniec ósmej dekady ubiegłego wieku jednocześnie z Fiatem Niemcy zaoferowali silnik diesla z wtryskiem bezpośrednim i turbodoładowaniem. To również Audi stosunkowo niedawno zaczęło lansować silniki z systemem odłączania cylindrów. Q2, którym miałem okazję jeździć, miał właśnie silnik z tym systemem. Samochód podczas jednostajnej jazdy odłącza dwa cylindry, co ma obniżyć zużycie paliwa. Lecz mój egzemplarz chyba tego nie robił, bo nie jeździłem jednostajnie. Powiem więcej,
     
23%
pozostało do przeczytania: 77%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze