Faszysta czai się w piwie

Dodano: 12/08/2011 - Nr 32 z 10 sierpnia 2011

Okazało się jednak, że reklama bardzo nie spodobała się „Gazecie Wyborczej”. „Czy Carlsberg Polska SA, producent piwa Piast, świadomie ugruntowuje faszyzm pośród kiboli miejscowego Śląska? Czy też jego reklama nawiązująca do słynnego hasła nazistów: »Jeden naród, jedno państwo, jeden wódz«, to przypadek?” – grzmi redaktor naczelny lokalnego wydania Jerzy Sawka. „Czy autorzy tej reklamy nie wiedzą, jakie poglądy reprezentuje część wrocławskiego kibolstwa? Ta część, której mentorem jest Roman Zieliński, były dziennikarz, autor książki »Jak pokochałem Adolfa Hitlera«?” – pyta (tytuł książki ma charakter ironiczny). „Mocno z miastem utożsamiane piwo wspiera wrocławski patriotyzm kibolski. Tylko czekać, jak nasi dzielni chłopcy spuszczą łomot poznaniakom za to, że śmieli moczyć usta w napoju przeznaczonym tylko dla swoich. W kolejnej odsłonie Carlsberg może wypuścić reklamę o treści: »Piast mit uns«. Będzie konsekwentnie” – ironizuje kilka akapitów dalej. Na redagowanej przez Romana
     
32%
pozostało do przeczytania: 68%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze