Księgarnie bez „Krzyża Polskiego”

Czterotomowe wydawnictwo „Krzyż Polski”, które swoim patronatem objęła „Gazeta Polska”, ilustrowane jest zdjęciami Adama Bujaka i opatrzone tekstami kard. prof. Stanisława Nagyego, ks. prof. Waldemara Chrostowskiego, prof. Andrzeja Nowaka i prof. Krzysztofa Ożoga.

To nie był ich prezydent

Wydawnictwo „Biały Kruk” nie może zrozumieć sytuacji, w której część dystrybutorów odmówiła rozprowadzania tej serii w księgarniach. Odrzucili oni taką możliwość, stwierdzając, iż krzyż jest teraz sprawą polityczną. Postąpili tak zarówno niektórzy właściciele dużych firm, jak i pomniejsi dystrybutorzy.

Problemy wydawnictwa z właścicielami hurtowni i księgarń zaczęły się od wcześniej wydanego tytułu „Hołd Katyński”. Właściciele hurtowni i księgarń zakomunikowali wydawcy, że nie będą go rozpowszechniać. Można było wówczas od nich usłyszeć: „to nie był mój prezydent”. Mimo tworzonych przeszkód „Hołd Katyński” sprzedał się już w ponad stu tysiącach egzemplarzy.

Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku wydawanego od listopada 2010 r. albumu „Krzyż Polski”. I tym razem, pomimo problemów z rozpowszechnianiem, pierwsze dwa tomy albumu, które ukazały się pod wspólnym tytułem – „Przybytek Pański”, spotkały się z dużym zainteresowaniem czytelników. Tom trzeci – „Krajobraz i sacrum” ukaże się pod koniec lutego. Czwarty, zamykający serię, tom nosi tytuł „Patriotyzm i męczeństwo” i pojawi się w sprzedaży dwa tygodnie przed rocznicą katastrofy smoleńskiej. Stanie się to więc również na krótko przed beatyfikacją Jana Pawła II.

Takich rzeczy nie sprzedajemy

– Nie ujmujemy tematyki krzyża w kontekście walki politycznej, jak to próbuje się niekiedy interpretować. Przedstawiamy ją w odniesieniu do tysiącletniej tradycji – powiedział „Gazecie Polskiej” prezes wydawnictwa „Biały Kruk” Leszek Sosnowski. Pojawienie się czterotomowej publikacji poprzedziło wydanie przez jego oficynę pozycji „Europa...
[pozostało do przeczytania 54% tekstu]
Dostęp do artykułów: