Szerokim torem do Wiednia

Dodano: 01/07/2014 - Nr 27 z 2 lipca 2014

Kolej szerokotorowa \ Czy Polska zdąży przed ekspansją Rosji na torach?

Podpisanie przez Ukrainę umowy stowarzyszeniowej z Unią Europejską nie zakończy automatycznie agresywnych poczynań Rosji wobec tego kraju ani prób dalszej ekspansji gospodarczej Kremla w Europie. Przygotowuje on m.in. kolejową linię szerokotorową do Wiednia. Mają nią być przewożone towary z Rosji przez Ukrainę i Słowację do Wiednia  Gdyby doszło do realizacji tego projektu, zagrażałby on bezpośrednio polskiej linii szerokotorowej (LHS) łączącej Ukrainę ze Śląskiem. Niestety, PKP na razie nie planuje rozbudowy tej linii. Kilka tygodni temu głośno było na temat przyszłości Euroterminalu Sławków, znajdującego się na końcu LHS. Zdaniem PKP obroty terminalu są niskie w porównaniu z jego możliwościami i w zasadzie żadnemu właścicielowi (Sławków należy do kilku spółek) nie jest on potrzebny.   Zbyt niskie obroty Sławkowa? Według Pawła Podsiadło, b. prezesa Centrali Zaopatrzenia Hutnictwa (CZH) i większościowego udziałowca Euroterminalu, za jego niskie obroty odpowiada PKP.
     
21%
pozostało do przeczytania: 79%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze