Uszczelnić system e-myta

TRANSPORT \ Raport NIK w sprawie e-myta

Uporządkowanie kilku kluczowych problemów może sprawić, że zwiększy się efektywność viaToll Niedawny raport NIK nt. funkcjonowania w Polsce systemu viaToll wskazuje m.in. trzy główne korzyści wynikające z ponaddwuletniego funkcjonowania e-myta. Stworzono sieć, która umożliwia elektroniczny pobór opłat za przejazdy samochodów ciężarowych po drogach publicznych (de facto zlikwidowano nieefektywny system winietowy). Budżet uzyskał zaplanowane przychody (do 2018 r. mają przynieść ok. 12 mld zł). Dzięki uruchomieniu e-myta stworzono także warunki do wdrożenia w przyszłości Europejskiej Usługi Opłaty Elektronicznej, obowiązującej w całej Unii Europejskiej. Pozwoli to na używanie w pojazdach tylko jednego urządzenia do naliczania opłat za przejazd po płatnych drogach UE.Operator odpiera zarzuty Media natomiast chętnie podchwyciły szczególnie akcentowane przez Krzysztofa Kwiatkowskiego, prezesa NIK, wady systemu, za które obwiniany jest jego wykonawca.
     
30%
pozostało do przeczytania: 70%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze