Ekolodzy przeciw plug-in

Motoryzacja [Mistrz kierownicy ucieka - WALKA Z HYBRYDAMI]

Ostatnio szerokim echem odbiła się sprawa postulatu niemieckiej organizacji Deutsche Umwelthilfe, nazywającej się ekologiczną, która domaga się natychmiastowego wstrzymania dotacji udzielanych na kupno hybryd plug-in – samochodów z napędem hybrydowym, które można doładować z gniazdka (w Polsce tego typu samochody korzystają z 50-proc. obniżki akcyzy). Zdaniem „ekologów” hybrydy plug-in w kontekście emisji gazów cieplarnianych są bardziej szkodliwe dla środowiska niż… diesle.  Na stanowisku badawczym osiągają znakomite wyniki rzędu kilkudziesięciu g CO2/km jazdy. Życie codzienne jednak weryfikuje te dane. Rzeczywiste zużycie paliwa oraz emisja CO2 mogą być kilkakrot-nie wyższe. Dlaczego tak się dzieje? Otóż firmy motoryzacyjne podają dane w oparciu o założenie, że użytkownik pojazdu plug-in kupuje go po to, żeby oszczędzać pieniądze na paliwie. Toteż powinien codziennie ładować akumulator trakcyjny, żeby przez pierwsze kilkadziesiąt kilometrów móc poruszać się,
     
24%
pozostało do przeczytania: 76%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

Kup subskrypcję, aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze