Dysonans poznawczy

Dodano: 08/09/2020 - Nr 37 z 9 września 2020

Motoryzacja [Mistrz kierownicy ucieka - Suzuki Swift Sport Hybrid]

„Ma dwie rury, musi być szybki” – powiedział kiedyś syn sąsiadki, kiedy podjechałem pod dom jakimś samochodem użyczonym do testów. Przypomniało mi się to zdarzenie, kiedy wysiadałem z kolejnego auta z dwoma rurami wydechowymi, które miałem okazję testować. Tym razem był to Suzuki Swift Sport w nowym wydaniu, czyli tzw. miękka hybryda. Co się zmieniło w porównaniu z poprzednią wersją usportowionego malucha Japończyków? Otóż zmniejszono mu moc. Teraz silnik 1.4 Boosterjet uzyskuje jedynie 129 KM (przed zmianami proekologicznymi było ich 140). Mógłbym oczywiście użyć teraz zwracającego uwagę porównania, jak to Unia Europejska „kastruje” samochody sportowe. To poniekąd byłaby prawda. Bo układ mild hybryd zastosowany w Swifcie niezupełnie rekompensuje braki mocy. Owszem, dodaje nieco momentu obrotowego, zwłaszcza w sytuacjach newralgicznych, czyli np. przy przyśpieszaniu w trakcie wyprzedzania. To ważne, ale mimo tej elektryfikacji mały Japończyk osiąga setkę jedną setną
     
26%
pozostało do przeczytania: 74%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze