NIEPROPORCJONALNIE WYSTARCZAJĄCY

Trochę wiało, gdy wsiadałem do Forda Ecosport w wersji St-Line. Niezmiernie ucieszyłem się z takiej pogody i już wyjaśniam dlaczego. Otóż samochód wydawał mi się nieco nieproporcjonalny, zbyt wysoki i zbyt wąski. Dlatego silne podmuchy wiatru w czasie jazdy mogły obnażyć jego wady, jeśli chodzi o prowadzenie. Nie obnażyły. Ford Ecosport jest typowym Fordem, a więc sprężystym, pewnie prowadzącym się i zwartym pojazdem dającym przyjemność kierowcy.

Moje obawy zostały rozwiane po paru pierwszych kilometrach i zakrętach. Gdy w trakcie jazdy zaczęło dodatkowo padać, ucieszyłem się po raz kolejny, bo pojawiła się okazja, żeby wypróbować zaawansowane systemy bezpieczeństwa. Nie wypróbowałem ich, bo Ecosport z racji wieku odbiega wyposażeniem od konkurentów i różnorakich elektronicznych nowinek po prostu nie ma. Miłośnicy gadżetów muszą zadowolić się standardowymi ABS, ESC i opcjonalnym Blind Spot Information z Cross Traffic Alert, czyli systemem, który pomaga kierowcom niepatrzącym w lusterka. Jeśli ktoś ma nawyk zerkania w lusterka podczas manewrów, to udogodnienie jest zupełnie zbędne. Myślę więc, że dla doświadczonego kierowcy wspomagacze bezpieczeństwa są wystarczające. Podobnie jest z miejscem w środku pojazdu. Mimo że auto mierzy zaledwie 4096 mm, a jego rozstaw osi to jedyne 2519 mm, nadrabia wysokością 1713 mm. To pozwoliło projektantom wygospodarować sporo miejsca w środku. Z pozycji kierowcy można powiedzieć, że siedzimy w samochodzie kompaktowym, mimo że tak naprawdę Ecosport to segment B. Jeśli chodzi o bagażnik, to entuzjaści cotygodniowych zakupów w hipermarketach nie powinni narzekać. Jednakże ci, którzy uwielbiają na wakacje zabierać cały swój dobytek zamiast dwóch walizek, mogą być niepocieszeni. W tym miejscu zatrzymam się na chwilę przy drzwiach kufra, które wzorem klasycznych terenówek otwierają się na bok, a nie do góry, jak to ma miejsce w większości samochodów. Niektórzy krytykują to rozwiązanie, a ja wręcz przeciwnie....
[pozostało do przeczytania 54% tekstu]
Dostęp do artykułów: