Innowacje wpisały się w DNA PKO Banku Polskiego

Banki starają się być tam, gdzie oczekuje tego klient. Staramy się odpowiadać na zapotrzebowania klientów, a oni to doceniają. Dowodem na to jest fakt, że nasza aplikacja mobilna IKO została uznana za najlepszą na świecie – mówi Adam Marciniak. Z wiceprezesem PKO Banku Polskiego, nadzorującym obszar informatyki, rozmawia Patrycja Modracka

Dlaczego sektor bankowy, z największym bankiem – PKO Bankiem Polskim, stał się, wśród innych branż w gospodarce w Polsce, liderem wdrażania e-systemów?
PKO Bank Polski od wielu lat realizuje cyfrową transformację, a innowacje są już częścią naszego DNA. Wynika to z oczekiwań klientów, którzy potrzebują coraz łatwiejszego dostępu do informacji, produktów, transakcji, a przede wszystkim środków finansowych. Jest to naturalny trend. Klienci coraz więcej operacji przeprowadzają w świecie wirtualnym. Internet jest szeroko dostępny, a w ślad za nim rozwijają się kanały bankowości elektronicznej. Pojawiły się komórki, smartfony, bankowość mobilna. Banki starają się być tam, gdzie oczekuje tego klient. Staramy się odpowiadać na zapotrzebowania klientów, a oni to doceniają. Dowodem na to jest fakt, że nasza aplikacja mobilna IKO została uznana za najlepszą na świecie.

Jak Pana bank umożliwia klientom elektroniczny dostęp do usług administracji publicznej?
Zaczęło się to dwa lata temu, od pojawienia się programu Paperless Cashless Poland (Polska bez papieru, Polska bezgotówkowa). Program obejmował kilkanaście strumieni, z których jeden to budowanie usług cyfrowych. Nasz bank był inicjatorem tej współpracy wraz z resortami rozwoju oraz cyfryzacji. Najpilniejszą do realizacji potrzebą było wtedy wsparcie przy wdrażaniu Programu 500+. Dzięki udostępnieniu możliwości składania wniosków w formie cyfrowej, już na początku jego obowiązywania, 1 kwietnia 2016 r., 100 tys. klientów zamiast iść do lokalnego MOPS u, złożyło wnioski nie papierowe, ale łatwo i prosto –...
[pozostało do przeczytania 65% tekstu]
Dostęp do artykułów: