Przekaż 1,5% na media Strefy Wolnego Słowa. Dziękujemy! Przekaż TERAZ » x

500 plus

Dodano: 20/02/2018 - Nr 8 z 21 lutego 2018
Czasem jest tak, że nic nie przychodzi do głowy. Uczniom w szkole, pracownikom w korporacji na naradzie, artystom, pisarzom, a także felietonistom. Każdego niekiedy ogarnia niemoc twórcza. Taki marazm ogarnął z pewnością pracownię projektową Fiata na początku tej dekady, kiedy na deskach kreślarskich powstawał nowy model, nazwany potem 500L. Żadna idea nie przyświecała kreatorom tego samochodu. Nomem omen model zastąpił właśnie auto o nazwie Idea. Chociaż gdyby wysilić wyobraźnię, to nietrudno zobaczyć scenę, w której do biura projektowego wpada Sergio Marchionne (dyrektor Fiata) i wyjaśnia głównemu twórcy przyszłego samochodu, Roberto Giolito, że auto powinno być jednocześnie kultową „pięćsetką”, pakownym minivanem i modnym SUV-em. Przykro to pisać, ale mimo że Włosi są świetnymi dizajnerami, to Giolito nie poradził sobie z wyzwaniem. Fiat 500L nie tylko nie zachwyca, a nawet nie zwraca wcale na siebie uwagi. Jest bezpłciowy jak stułbia. Patrząc na niego, można
     
24%
pozostało do przeczytania: 76%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze