Przegrywamy wojnę o wizerunek

Dodano: 09/01/2018 - Nr 2 z 10 stycznia 2018

Felieton [Z bliska]

Wprowadzając do publicznej dyskusji hasło MaBeNa, czyli maszyna bezpieczeństwa narracyjnego Rzeczypospolitej Polskiej, prof. Andrzej Zybertowicz dotknął czułego punktu. Jesteśmy w takiej sytuacji, że budowanie pozytywnego wizerunku Polski za granicą, czyli dbanie o tzw. soft power, należy zacząć od rozmontowywania ordynarnych kłamstw i fake newsów, jakie na zewnątrz i wewnątrz generuje opozycja przy współpracy z nieprzychylnymi, a często wręcz wrogimi nam zagranicznymi mediami. Używając słowa „maszyna”, Andrzej Zybertowicz wie, co robi. Rozproszone działania poszczególnych instytucji, agencji promocji, instytutów kultury, Instytutu Adama Mickiewicza, dyplomacji kulturalnej MSZ czy poszczególnych europarlamentarzystów nic nie dadzą. To powinna być bardzo dobrze wymyślona, zintegrowana maszyna składająca się z wielu skoordynowanych elementów, z jednym silnikiem i spójnie zarządzana z jednego miejsca. Miała tę rolę pełnić Polska Fundacja Narodowa, ale jak widać, tego nie
     
54%
pozostało do przeczytania: 46%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze