Ogólnopolskie Betlejem. Historia bożonarodzeniowych opowieści o Zbawicielu

„Nasze ego jest schowane, śpiewamy w jednej wielkiej orkiestrze dla bardzo wyjątkowej Osoby” – mówi o „Betlejem w Polsce” Natalia Kukulska. W 12 miastach Polski artyści, duchowni i widzowie łamią się opłatkiem i wspomagają tych najbardziej potrzebujących.


Obok kilku mainstreamowych gwiazd, które znamy głównie z ich publicystycznych bon motów i obecności na kolejnych, takich samych okładkach kolorowych magazynów, rośnie w siłę nurt kultury chrześcijańskiej. Aby się o tym przekonać, wystarczy przyjrzeć się styczniowemu „Betlejem w Polsce” – inicjatywie, która już od pierwszego koncertu w katowickim Spodku na początku stycznia cieszy się ogromną popularnością, szczególnie wśród młodych ludzi.
Natalia Kukulska, Igor Herbut, Mate.O, Mieczysław Szcześniak, Agnieszka Musiał, Adam Krylik czy Dana Vynnytska to tylko niektórzy artyści biorący chętnie udział w tym wielkim przedsięwzięciu. Organizatorem i de facto szefem imprezy jest Mateusz Otręba (pseud. Mate.O) – wokalista, gitarzysta i kompozytor (prywatnie mąż Natalii Niemen). –„Betlejem w Polsce” to wspólny opłatek i kolędowanie, gdzie widzowie i artyści razem śpiewają najpiękniejsze polskie kolędy – podkreśla Mate.O. I rzeczywiście, razem z biletem widzowie dostają opłatek, którym później podczas koncertu łamią się z innymi uczestnikami. Widzowie przynoszą też ze sobą paczki żywnościowe dla najbardziej potrzebujących. Bo całkowity dochód z koncertów zostanie przeznaczony na pomoc osobom niedożywionym w ramach akcji społecznej „Głodnych nakarmić”.
W repertuarze obok kolędy polskiej, francuskiej czy niemieckiej znajdują się także międzynarodowe pieśni świąteczne: hebrajska pieśń szabatowa, współczesne kolędy amerykańskie, czeskie i węgierskie utwory świąteczne. Jest także starogrecka pieśń z Kapadocji. Wiele z tych utworów po raz pierwszy w historii zostanie wykonanych w języku polskim. Za oryginalne instrumentarium i aranżacje odpowiada Jan Smoczyński, muzyk związany m.in. z...
[pozostało do przeczytania 41% tekstu]
Dostęp do artykułów: