Pod znakiem pentagramu

Spalić kościoły

Co ciekawe, rasizm wśród przedstawicieli cięższego grania nie dotyczy tylko polskiego podwórka, a początek przenikania się subkultury metali i środowisk rasistowskich sięga początku lat 90. Jednym z przykładów jest norweski wokalista i gitarzysta Varg Vikernes. Muzyk zasilił kilka czołowych blackmetalowych zespołów (Burzum, Mayhem, Old Funeral), a jego wypowiedzi i teksty piosenek pełne są treści antychrześcijańskich, rasistowskich i antysemickich.

„Prawdopodobnie międzynarodowość (to wiedzie wszystkie ludzkie rasy ku zagładzie, sprzyjając jednej zdegenerowanej i duchowo schizofrenicznej, bezkulturowej psiej rasie), kultywacja niedoskonałego człowieka, koncepcja grzechu i żalu, w końcu fakt, że jest to zbudowane na żydowskim systemie wierzeń, który w żaden sposób nie ma korzeni w naszej europejskiej kulturze” – tak mówił w rozmowie z portalem Metal Crypt założyciel grupy Burzum o „słabościach chrześcijaństwa”. Na słowach nie poprzestał i podpalił trzy kościoły w Norwegii. Później dopuścił się zabójstwa muzyka grupy Mayhem Įysteina Aarsetha...

W podobnym tonie wypowiadał się wokalista zespołu Gorgoroth Kristian Eivind Espedal (pseud. Gaahl). Komentując w telewizji NRK 1 serię podpaleń chrześcijańskich świątyń w Norwegii dokonanych przez tamtejszych satanistów, powiedział: „To jedna z tych rzeczy, które popieram w stu procentach, i uważam, że takich podpaleń powinno być znacznie więcej w przyszłości. Musimy zniszczyć wszystkie formy chrześcijańskiej i semickiej religii, jakie znajdują się na świecie. Jedynie satanizm daje każdemu człowiekowi wolność”.

Pogańskie fascynacje

Takie nakładanie się elementów antychrześcijańskich, pogańskich lub satanistycznych, antysemickich i rasistowskich spowodowało wyodrębnienie się nowej odmiany black metalu – NSBM (Narodowo-Socjalistyczny Black Metal). Zagościła ona i na polskim gruncie, choć tu większą popularnością cieszył...
[pozostało do przeczytania 71% tekstu]
Dostęp do artykułów: