Biała Księga pogrąża Tuska

Dodano: 05/07/2011 - Nr 27 z 5 lipca 2011

2. Liczne awarie po remoncieRemont kapitalny Tu-154 nr 101 zorganizowano i przeprowadzono w sposób urągający zasadom bezpieczeństwa, a odpowiedzialny za to minister obrony narodowej nie dopełnił ciążących na nim obowiązków – czytamy w Białej Księdze. Autorzy dokumentu informują, że po odebraniu tupolewa z remontu zaczęły pojawiać się liczne defekty i niesprawności, w tym tak ważne jak awaria autopilota. Oficer G.W. z 36. Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego złożył przed zespołem Antoniego Macierewicza następujące wyjaśnienia: „Po odbiorze tego samolotu z zakładów remontowych w Samarze, w czasie eksploatacji w Polsce wystąpiły defekty tego samolotu. Częściowo je pamiętam, to była na przykład usterka mechanizmu wykonawczego autopilota w kanale lotek oraz jego bloku sterowania. Innym defektem było uszkodzenie wskaźnika poziomu oleju silnika (...) od stycznia 2010 r. do momentu katastrofy wynikały pewne niesprawności. Jedną z nich był brak sygnału kursu w systemie
     
5%
pozostało do przeczytania: 95%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze