Przewozowy Kataklizm Platformy

Dodano: 12/01/2011

Służbowo na Tajwan W niedzielę 12 grudnia 2010 r. rozpadł się system przewozów pasażerskich. Sygnały ostrzegawcze pojawiły się już wcześniej. Najpierw w styczniu minionego roku zima unieruchomiła setki pociągów. Następnie w maju wybuchł konflikt między Intercity a przekazaną wojewódzkim samorządom spółką Przewozy Regionalne (PR). Przestały kursować setki pociągów dalekobieżnych obsługiwanych przez PR. Najpoważniejszy kryzys spowodowało jednak partackie wprowadzanie nowego rozkładu jazdy. System kolejowy wymaga idealnego zgrania wielu elementów. Rozkład jazdy jest jednym z najważniejszych, ale jego zmiana to rutynowe działanie we wszystkich krajach Unii Europejskiej – a więc i w Polsce – następuje zawsze w drugą niedzielę grudnia, a następnie jest aktualizowany trzy razy w ciągu roku. Aby przygotować nowy rozkład jazdy, wszyscy przewoźnicy pasażerów rozpoczynają uzgodnienia ze spółką zarządzającą torami (PKP Polskie Linie Kolejowe) i między sobą już w lutym i marcu.
     
12%
pozostało do przeczytania: 88%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze