Przekaż 1,5% na media Strefy Wolnego Słowa. Dziękujemy! Przekaż TERAZ » x

Ale to już było

Dodano: 14/12/2022 - Nr 50 z 14 grudnia 2022

Koncerny motoryzacyjne za wszelką cenę próbują przekonać klientów, że ich nowe modele to przełomowe i oryginalne konstrukcje. Pod koniec roku Francuzi z Peugeota prezentują samochód, który w ich narracji jest „zaskakujący pod każdym względem” i ma „innowacyjną sylwetkę o cechach fastbacka”. 

Skoro ma sylwetkę fastbacka, czyli auta z pochyloną tylną szybą, która unosi się wraz z klapą bagażnika, a na rynku jest takich aut co najmniej kilkadziesiąt, gdzie ta innowacyjność? Jeśli promotorzy marki mieli na myśli nieco podwyższoną sylwetkę i duże koła, które dopasowali do klasycznego fastbacka, to także nie trafili w innowacyjność, bo model BMW 6GT był na rynku dużo wcześniej. A zabieg z połączeniem SUV-a i gran turismo Bawarczycy mieli już kilkanaście lat temu, tworząc X6. Wówczas był to model przełomowy, po którym SUV-y coupé inni producenci zaczęli wypuszczać na świat jak króliki progeniturę. Oczywiście model 408 nie jest SUV-em, lecz niewątpliwie mruga

     
27%
pozostało do przeczytania: 73%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze