Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ » x

To volvo jest rumuńskie?

Dodano: 27/04/2022 - Nr 17 z 27 kwietnia 2022

Żyjemy w czasach, w których niezmiernie łatwo jest zmanipulować ludzi. Pomagają w tym technologia i duże pieniądze. Dzięki nim, oraz paru udanym fotkom, nawet głupek może stać się mędrcem. A instagramerka, która zużywa tygodniowo kilkadziesiąt plastikowych butelek z kosmetykami i zamawia do domu jedzenie w styropianowych pudełkach, które potem lądują na śmietniku, staje się ikoną ekologów. Tylko dlatego, że zrobiła sobie sweet focię na tle elektrycznego samochodu. Ludzie dają się ogłupiać. Dlaczego? Czyżbyśmy stracili zdolność samodzielnego myślenia? Być może. 

W zalewie treści, które do nas docierają, trudno wyłapać te wartościowe. Ciężko też w pośpiechu zatrzymać się i zastanowić nad tym, czy nie staliśmy się „lemingami” podążającymi bezrefleksyjnie za czymś niemającym na dobrą sprawę znaczenia. Przy okazji wspomnę, że wyróżnij się lub giń, zasada marketingu, o której pisałem tydzień temu, nie ma zastosowania w przypadku „lemingów”. Oni bowiem kierują się

     
26%
pozostało do przeczytania: 74%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów oraz lektora na gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas [email protected]

W tym numerze