Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ » x

STEREOTYPEM W KLIENTA

Dodano: 15/12/2021 - Nr 50 z 15 grudnia 2021

Chyba w żadnej innej branży na wybór klienta w tak dużym stopniu nie mają wpływu stereotypy. W motoryzacji są one nagminne. Niemieckie auta są solidne, japońskie niezawodne, a te, których nazwa zaczyna się na literę F, czyli fiaty, fordy i francuskie, są niezbyt doskonałe. Tak mówi znana od lat obiegowa opinia, utrwalana zresztą przez różnorakie niby rzetelne testy w czasopismach motoryzacyjnych. Czy tak jest rzeczywiście? Oczywiście że nie. 

Niemieckie są solidne – to pierwszy stereotyp. Gdyby tak było, Volkswagen nie pozwoliłby sobie na wypuszczenie na rynek parę ładnych lat temu silników (1.2MPI, 1.4TSI, 2.0TDI PD), które psuły się niemal tuż po wyjechaniu za bramy salonów sprzedaży. Prawie 10 lat zajęło koncernowi ich dopracowanie. Ci z klientów, którzy mieli nieprzyjemność nabyć auta z tymi motorami, z pewnością po następny samochód udali się do japońskiej konkurencji. Bo, jak wiadomo z przekazów, Toyota jest niezawodna. Owszem, można odnieść takie

     
25%
pozostało do przeczytania: 75%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze