Przekaż 1,5% na media Strefy Wolnego Słowa. Dziękujemy! Przekaż TERAZ » x

Trzecia faza podboju

Dodano: 01/12/2021 - Nr 48 z 1 grudnia 2021

Kia była nie tak dawno bankrutem pod komisarycznym zarządem banków. Dziś już o tym prawie nikt nie pamięta. Obecnie wraz z Hyundaiem należy do czołówki najpotężniejszych koncernów świata. Do dzisiejszej sytuacji doprowadziły dwie fazy. Pierwsza to droga, którą wcześniej podążali Japończycy. 

Polegała na oferowaniu klientom bezawaryjnych samochodów, niekoniecznie zaawansowanych technologicznie, lecz na pewno sporo tańszych niż modele konkurencyjnych koncernów. To trwało mniej więcej do 2010 roku i pozwoliło zbudować grupę lojalnych, wiernych użytkowników. Druga faza to już modele nieustępujące konkurencji. Kosztujące prawie tyle samo. Lecz lepiej wyposażone i z dłuższą gwarancją. Ta faza w historii Kii właśnie się kończy. Myślę, że niedawno zaprezentowane nowe logo jest symboliczną granicą, która oddziela przeszłość, w której firma się budowała, od czasów, w których Kia ma wyznaczać trendy. Tego można było się spodziewać. Koreańczycy, co widać na przestrzeni

     
24%
pozostało do przeczytania: 76%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze