Sport promuje marki. Polskie firmy wspierają zawodników

Finansowanie drużyn oraz sportowców może być udanym narzędziem promocji. Uczestnicy jednej z debat tegorocznego Forum Ekonomicznego w Krynicy dyskutowali na temat finansowania sportu ze strony państwa i biznesu.

W opinii ministra sportu, Witolda Bańki, sport to doskonała promocja – nie tylko kraju, ale też postaw fair play, dlatego sukcesywnie są zwiększane nakłady na ten cel. – Jedna z najistotniejszych kwestii to synergia. Dziś stworzyliśmy model współpracy ze spółkami skarbu państwa, dzięki czemu zawodnicy otrzymują dodatkowe środki i mogą skupić się na tym, co najważniejsze – treningu – bez obawy o finanse – dodał Bańka.

Minister podkreślił, że w sporcie najważniejsze jest długofalowe myślenie oraz efektywność i transparentność wydatkowania środków. – Tylko tego typu podejście może przynieść trwałe rezultaty – uważa minister.

– Dobre wyniki to efekt codziennych treningów i ciężkiej pracy – stwierdziła Aida Bella, Dyrektor Biura Rzecznika Prasowego Totalizatora Sportowego. – Kibic widzi tylko końcowe sukcesy sportowców, a te poprzedzać musi ciężka praca na treningach. Jednak gdy nie ma sukcesów to daną dyscypliną sportu nie interesują się media, a gdy nie ma mediów, to spada także zainteresowanie sponsorów. My, jako Totalizator Sportowy, zdecydowaliśmy na wsparcie szóstki wybitnych sportowców w ramach projektu  „szóstka z LOTTO”, którzy przygotowują się zarówno do letnich w Tokio, jak i zimowych Igrzysk Olimpijskich w Pekinie. Warto wspierać dyscypliny postrzegane jako mniej popularne. Nie ma niszowych sportów, są tylko niewłaściwie opakowane marketingowo. Oprócz wspierania indywidualnego oraz wielu wydarzeń sportowych z każdej złotówki wydawanej przez naszych klientów na gry liczbowe LOTTO, aż 19 gr przekazujemy na państwowe fundusze, w tym na Fundusz Rozwoju Kultury Fizycznej, którym dysponuje Ministerstwo Sportu i Turystyki. Tylko w ub. roku przekazaliśmy na ten cel ponad 774 mln złotych, a od 1994 r....
[pozostało do przeczytania 32% tekstu]
Dostęp do artykułów: