ORLEN w elicie razem z Kubicą. Inwestycja na torze F1

Ciężko pracowałem, aby wrócić do startów w F1. Cieszę się, że w tym wszystkim wspiera mnie właśnie PKN ORLEN – mówił Robert Kubica, gdy oficjalnie potwierdzono, że to polska firma będzie jego partnerem podczas wyścigów na najsłynniejszych torach Formuły 1. Dzięki temu od wielu tygodni możemy oglądać logo PKN ORLEN w towarzystwie światowych marek, które także zainwestowały w elitarny sport. Tylko dla najlepszych!

Wyścigi samochodowe swoje początki miały już u schyłku XIX w., gdy w 1894 r. przeprowadzono zawody na trasie Paryż–Rouen. Pierwsze Grand Prix Formuły 1 odbyło się w 1950 r. na legendarnym torze Silverstone w Wielkiej Brytanii. Rodzina królewska i tłumy kibiców były wówczas świadkami dominacji Alfy Romeo.

Dziś Formuła 1 to wielki sport, ale również globalny biznes warty miliardy dolarów. Grand Prix rozgrywane są corocznie od marca do grudnia w dwudziestu jeden krajach całego świata. Padok przenosi się w tym czasie od Australii, poprzez Chiny, Japonię, kraje Europy, Ameryk, aż po Abu Zabi. Najbardziej prestiżową serię wyścigową oglądają blisko 2 miliardy osób na całym świecie.

Nic dziwnego, że największe koncerny chętnie inwestują w Formułę 1, bo jest to efektywna forma promocji. Mercedes swojego czasu oszacował, że aby dotrzeć z reklamą do takiego grona odbiorców, jakie zapewniają starty jego zespołu w prestiżowej serii wyścigów, konieczne byłoby zainwestowanie kwoty 3 mld dol. Ta suma to ekwiwalent reklamowy odpowiadający jednemu sezonowi startów.

Do grona związanych z Formułą 1 dołączył od tego sezonu PKN ORLEN. Największa firma w Europie Środkowo-Wschodniej i nowoczesny podmiot na rynku paliw i energetyki wspiera jedynego Polaka startującego w wyścigach Formuły 1.

PKN ORLEN nieprzerwanie od kilku lat uznawany jest za najcenniejszą markę w Polsce, wycenianą na poziomie 4,7 mld zł. Jest także jedyną w regionie firmą, która otrzymała już szósty raz z rzędu prestiżowy tytuł The Most...
[pozostało do przeczytania 64% tekstu]
Dostęp do artykułów: