Czy polski design może być naszą wiodącą marką? Między przemysłem a sztuką

Dodano: 29/05/2018 - Nr 22 z 30 maja 2018

Kultura [Wzornictwo]

Mamy świetnych projektantów, dzięki którym możemy dyktować marki, nie musimy pozostawać tylko podwykonawcami – mówiła podczas tegorocznego kongresu „Polska Wielki Projekt” Bożena Gargas, szefowa Instytutu Wzornictwa Przemysłowego. Ostatnie miesiące obfitują w różnego rodzaju imprezy i wystawy związane z polskim wzornictwem przemysłowym czy szerzej „designem”. Stała Galeria Wzornictwa Polskiego w warszawskim Muzeum Narodowym, przekrojowa Wystawa Wydziału Wzornictwa w Warszawie („Projektowanie wszędzie” na Krakowskim Przedmieściu), wystawa „Z drugiej strony rzeczy – Polski design po 1989 roku” w Muzeum Narodowym w Krakowie oraz dopiero co zakończony „Łódź Design Festiwal” to tylko kilka z tych najważniejszych wydarzeń związanych z designem. Warto przy tym dodać, że wzornictwo jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się sektorów sztuki. A nazwiska polskich projektantów coraz częściej pojawiają się w światowych rankingach. Polacy projektują m.in. dla takich gigantów
     
28%
pozostało do przeczytania: 72%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze