Racjonalny patriotyzm gospodarczy

Felieton [Okiem przedsiębiorcy]

Patriotyzm może być rozumiany: emocjonalnie, jako miłość i gotowość poświęceń dla kraju – ojczyzny, bądź racjonalnie, jako tworzenie, rozwijanie, akceptacja i preferowanie (pod akronimem TRAP) warunków i rozwiązań racjonalnie korzystnych dla kraju ojczystego, a co za tym idzie– bezpośrednio bądź pośrednio dla jego obywateli, tj. narodu, zgodnie z jego definicją w Konstytucji RP. Z perspektywy RPG – racjonalnego patriotyzmu gospodarczego – TRAP powinien być tak skonstruowany, aby w sposób czytelny prowadzić do wzrostu podmiotowości oraz ekonomicznego dobrostanu narodu, tj. obywateli polskich – działających zarówno w kraju, jak i za granicą, z podkreśleniem rangi działalności krajowej, zarówno konsumentów, jak i producentów, występujących bezpośrednio bądź pośrednio, biernie bądź czynnie, w tym poprzez swoje firmy/przedsiębiorstwa. Możliwe są odmienne orientacje TRAP-u – w nietożsamych obszarach. Po pierwsze – orientacja gospodarki narodowej (nazwa niezbyt fortunna i
     
26%
pozostało do przeczytania: 74%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

Kup subskrypcję, aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze