Ekscytacja jak przed pierwsza randką. 30. Festiwal Mozartowski

KULTURA [Wywiad]

Trema? Marzymy, aby już wyjść do naszych melomanów! Ten kontakt to jak powietrze, to nas napędza. Czekaliśmy, kiedy wreszcie skończy się lockdown. Jak tu mówić o tremie! – mówi Alicja Węgorzewska-Whiskerd, dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej. Rozmawia Sylwia Krasnodębska 

Trwa Festiwal Mozartowski. Jak modyfikować repertuar z takim niewielkim wyprzedzeniem, kiedy już większa część programu jest nagrana i zaplanowana do streamingu online?

Teatr operowy to żywy organizm. Dla nas najważniejszy jest kontakt z widzem. Dla melomanów gramy, dla nich istniejemy. Do czasu, który zgodnie z decyzjami rządu wyklucza udział publiczności, działamy w sferze on-line, potem otwieramy się na widza. To plany, a z planami wiadomo, jak w tym powiedzeniu: chcesz rozweselić Pana Boga, opowiedz mu o swoich planach.

Czy w związku z luzowaniem obostrzeń są w planach premiery z publicznością?

Tak jak mówiłam, jeśli tylko

     
23%
pozostało do przeczytania: 77%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze