Jeszcze więcej Nowego Jedwabnego Szlaku w Polsce. Nowe możliwości handlu między Chinami a Europą

GOSPODARKA [Transport]

Funkcjonujące od dawna kolejowe połączenia towarowe między Chinami a naszym krajem zostały w ostatnich miesiącach poszerzone. Do terminali w Pruszkowie i Łodzi, a zwłaszcza w Małaszewiczach, dołączyły te w Sławkowie oraz w Porcie Gdańsk. Na przełomie 2019 i 2020 r. otwarte zostały w naszym kraju dwa nowe miejsca, w których przeładowywane są towary jadące niemal 10 tys. km koleją z Chin do Polski (lub dalej, do innych krajów europejskich). Rosnąca popularność towarowych przewozów kolejowych na tej trasie wiąże się z kilkakrotnie krótszym czasem przejazdu (11–14 dni) w porównaniu z drogą morską.Nowi gracze na rynku: PKP LHS, DCT Gdańsk, Adampol Spółka z Grupy PKP, PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa (PKP LHS), dysponent niemal 400-kilometrowej trasy szerokotorowej od granicy ukraińskiej do Górnego Śląska, zainaugurowała stałe połączenie z Xi’an w Chinach do terminalu w Sławkowie. Z kolei także z Xi’an otwarto stałą trasę, która wiedzie poprzez terminal
     
15%
pozostało do przeczytania: 85%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

Kup subskrypcję, aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze