Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ » x

Musk i Polacy

Dodano: 19/11/2024 - Nr 47 z 20 listopada 2024

Są takie dwie ciekawe przyczyny zwycięstwa Donalda Trumpa w wyborach prezydenckich w USA, które warto zauważyć. Pierwsza, o której mówi się i pisze często, to waga głosów amerykańskiej Polonii, która w stanach dających kluczową przewagę (jak Pensylwania czy Michigan), przechyliła szalę na korzyść kandydata republikanów. Druga zaś to zaangażowanie po stronie republikańskiej wpływowych postaci ze świata biznesu medialnego. Na pierwszym miejscu jest tu bez wątpienia Elon Musk. Gdy Donald Trump wygrał wyścig do Białego Domu po raz pierwszy (2016 rok), wówczas czołowe firmy zarządzające opinią (i dostępem do informacji) na świecie – Google, Amazon, Facebook – dostały dosłownie białej gorączki. Menedżerowie wielkich korporacji dali jasny sygnał pracownikom – „Never more!”, nigdy więcej nie możemy pozwolić na to, by Trump doszedł do władzy. Potęga mediów społecznościowych, gigantów medialnych tradycyjnie rozumianych (telewizji, prasy, radia) oraz firm obsługujących dostawę informacji do

     
46%
pozostało do przeczytania: 54%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów oraz lektora na gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas [email protected]

W tym numerze