Pseudo-obietnica genetycznie zmodyfikowanych dzieci

Dodano: 09/02/2022 - Nr 6 z 9 lutego 2022

Felieton [Walka o dusze]

Reklama dźwignią handlu – głosi stare przysłowie. I ta sama prawda odnosi się do sprzedaży usług czy medycyny, szczególnie tej, która zaspokajać ma najgłębsze i najbardziej naturalne ludzkie pragnienia. Takim pragnieniem jest i pozostanie – niezależnie od zmian – posiadanie zdrowego dziecka. 

Dlatego nie zaskakuje, że wielkie firmy zajmujące się medycyną prokreacyjną i badaniami genetycznymi odwołują się w swoich reklamach i hasłach do tego pragnienia, a także do lęku przed ciężką chorobą dzieci. Jedną z takich firm jest Genome Prediction, amerykańskie przedsiębiorstwo, które sprzedaje potencjalnym rodzicom analizy genetyczne ludzkich zarodków. „Zaawansowane badania genetyczne zarodków. Wybierz swój najzdrowszy zarodek” – głosi hasło reklamowe firmy. Zostawmy na boku pytanie, na ile tego rodzaju badania w ogóle są dopuszczalne i czy przypadkiem nie wprowadzają one relacji „twórca–tworzywo” między rodziców a dzieci, relacji, która może zakończyć się

     
51%
pozostało do przeczytania: 49%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze