O badaniach słuchalności słów kilka

Dodano: 01/12/2021 - Nr 48 z 1 grudnia 2021

Opinie [Radio w Polsce]

Mało jest w Polsce zjawisk tak patologicznych, a jednocześnie przemilczanych i nieopisanych w debacie publicznej, jak badania słuchalności stacji radiowych. 

Ktoś mógłby wzruszyć ramionami – to wiedza potrzebna wąskiemu środowisku ekspertów i kadrze zarządzającej mediami. Czy lepsza jest słuchalność radia publicznego czy stacji komercyjnych – jakie to ma, oprócz obrazu rywalizacji poszczególnych stacji, znaczenie? Tymczasem pewnego rodzaju zmowa kilku właścicieli komercyjnych stacji nie tylko uderza w media publiczne, ale też działając w istocie „na rympał” dzieli między siebie lwią część rynku reklamowego.  

Po posiedzeniu sejmowej komisji kultury w sprawie stworzenia nowego mechanizmu telemetrii i badania słuchalności wiemy już, że sprawa idzie jak po grudzie przede wszystkim ze względu na opór największych komercyjnych nadawców, którzy nie chcą rezygnować z dotychczasowego, działającego na ich korzyść, nierzetelnego mechanizmu. Już teraz

     
18%
pozostało do przeczytania: 82%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze