Przekaż 1,5% na media Strefy Wolnego Słowa. Dziękujemy! Przekaż TERAZ » x

Pisanie o Polsce to już nie jest obciach

Dodano: 04/12/2012 - Nr 49 z 5 grudnia 2012
Zdziwiony Polański odparł, że jest wręcz przeciwnie – to nie wredni producenci, lecz zwykli Amerykanie chodzący do kina oczekują takich akcentów. Czują się dumni ze swojego kraju, jego historii, z tego, że są Amerykanami, i uwielbiają oglądać to na dużym ekranie. Tym właśnie różni się normalny wolny rynek od polskiego rynku sterowanego – choć w Hollywood roi się od zacietrzewionych miłośników lewicy, kiedy przychodzi do liczenia pieniędzy, nikt nie waha się zaspokajać gustów ludzi o przeciwnych poglądach. W Polsce posłuszeństwo wobec wymogów ideologicznych salonu ma pierwszeństwo przed biznesem, czego dowodem jest powstanie tak kuriozalnego filmu jak „Pokłosie” i mur nienawiści, którym obudowuje się projekty takie jak „Smoleńsk” Antoniego Krauze. Moda na Polskę Na szczęście nie w każdej dziedzinie popkultury potrzebne są wielkie pieniądze, państwowe dotacje i salonowe mecenaty. W księgarniach widać wyraźnie, że nastała moda na Polskę, że istnieje (i jest zaspokajana
     
13%
pozostało do przeczytania: 87%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze