Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ » x

Chcę, by Warszawska Opera Kameralna wygrywała ze światową elitą. 60-lecie stołecznej sceny operowej

Dodano: 10/02/2021 - Nr 6 z 10 lutego 2021

Wielkim sukcesem jest to, że Warszawska Opera Kameralna istnieje. Niewielu wie, w jakim stanie przejęłam tę instytucję. Teraz jesteśmy na fali. Fali wznoszącej – mówi Alicja Węgorzewska-Whiskerd, dyrektor WOK. Rozmawia Sylwia Krasnodębska

Warszawska Opera Kameralna kończy 60 lat. Bliżej jej do pewnej siebie, niebojącej się współczesnych wyzwań, a nawet eksperymentów, księżniczki niż do rozleniwionej, zasiedziałej królowej (śmiech).

Słuszna uwaga. Ale to efekt realizowanej skrupulatnie strategii. Obejmując tę instytucję, wiedziałam, że dopełni się maksyma, która mówi, że jedno co jest pewne, to zmiany. Takie mamy czasy, trzeba budować atrakcyjność oferty, bo meloman choć słucha uszami i do oglądania angażuje zmysł wzroku, to jednak głosuje nogami. Przypomnę, że Warszawska Opera Kameralna w swojej historii realizowała kilka płaszczyzn artystycznej aktywności, jednak wątek mozartowski w pewien sposób „przykrył” wszystko inne. A to inne

     
10%
pozostało do przeczytania: 90%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze