Niemiec płakał, jak sprzedawał

Pixabay
Pixabay

PUBLICYSTYKA [Ofensywa Orlenu na rynku mediów]

Przejęcie grupy Polska Press przez PKN ORLEN wzbudza skrajne emocje. Według zwolenników inwestycji to poważny krok ku zapowiadanej od dawna repolonizacji mediów. Z kolei krytycy strategii koncernu mieszają rzeczywiste obawy z projekcjami, które podlewają w dodatku histerycznym sosem. Nie tyle opłakują przejęcie prywatnej prasy przez państwową spółkę, ile obawiają się przekazu PiS docierającego do szerszych grup wyborców. 

Po otrzymaniu zgody przez UKOiK na zakup największego dystrybutora prasy – RUCH S.A. – PKN ORLEN wkracza jeszcze śmielej w rynek mediów. Zakupi od niemieckiej grupy Verlagsgruppe Passau wydawnictwo Polska Press, skupiając 120 tygodników lokalnych i 20 dzienników regionalnych spośród dostępnych 24 – mowa o takich tytułach jak „Polska The Times”, „Dziennik Bałtycki”, „Dziennik Polski”, „Gazeta Krakowska”, „Express Ilustrowany”, „Echo Dnia” czy „Dziennik Zachodni”. Prasa lokalna od lat przeżywa kryzys – w ostatnich miesiącach nawet jedna

     
12%
pozostało do przeczytania: 88%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

Kup subskrypcję, aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze