Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ » x

Nowa strategia przynosi efekty

Dodano: 17/12/2019 - Nr 51-52 z 18 grudnia 2019
Nie mamy wpływu na poziom cen miedzi, które kształtowane są na giełdzie, ale możemy dbać o utrzymanie optymalnych kosztów i skali produkcji. Jak pokazują dane, za pierwsze trzy kwartały, mimo nie najlepszej koniunktury, udało nam się osiągnąć dobre wyniki – mówi prezes zarządu KGHM Polska Miedź S.A. Z MARCINEM CHLUDZIŃSKIM rozmawia ANDRZEJ RATAJCZYKW mijającym roku globalna koniunktura nie sprzyjała firmom branży miedziowej. Jak w tych trudnych warunkach radził sobie KGHM? Ostatnio cena miedzi kształtowała się w granicach 5800–5900 dolarów za tonę, podczas gdy w ubiegłym roku ceny dochodziły do 7100 dolarów za tonę. To najlepiej pokazuje, z jakimi wyzwaniami musieliśmy się mierzyć w roku 2019. Niesprzyjającej naszemu biznesowi koniunkturze towarzyszyły inne niekorzystne zjawiska, takie jak napięcia handlowe między USA a Chinami (Chiny odpowiadają za blisko 50 proc. światowej konsumpcji miedzi). Ale firmy z branży górniczej i hutniczej muszą być
     
17%
pozostało do przeczytania: 83%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze