Alternatywa dla Piotrkowskiej z przeszkodami

Dodano: 18/07/2012

Pod ziemią i na ziemi Dzięki zagłębieniu torów i stacji Fabrycznej 16 m pod ziemią na uwolnionych gruntach będą mogły powstać nowe ulice i gmachy. Budowa stanowi strategiczny projekt dla miasta. Po przebudowie powstanie m.in. jeden z najnowocześniejszych obiektów kolejowych w Polsce. Chodzi o wykreowanie nowego funkcjonalnego centrum Łodzi powiązanego z historycznym centrum opartym na osi ulicy Piotrkowskiej. Oprócz przebudowy – we współpracy ze spółkami kolejowymi – dworca Łódź Fabryczna i stworzenia nowego układu komunikacyjnego w ramach NCŁ ma nastąpić rewitalizacja zabytkowego kompleksu elektrociepłowni EC-1 i jej adaptacja na cele kulturalno-artystyczne. Miasto przystępuje obecnie do analizy możliwości realizacji na tym terenie kolejnych obiektów, takich jak rynek, centrum kongresowe i Brama Miasta – wyjaśnia „GP” Błażej Moder, pełnomocnik prezydenta Łodzi ds. projektu NCŁ.Za 2 miliardy Według Modera realizacja inwestycji ma być zakończona do
     
24%
pozostało do przeczytania: 76%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze