Polskie drogi, rosyjski cień. Państwo straci miliardy. Kto zarobi?

KRAJ [Pobór opłat, przemyt, lobbing]

Czy państwowy projekt rozbudowy systemu drogowego poboru opłat, gwarantujący gigantyczne wpływy do budżetu i zagrażający interesom rosyjskiej mafii, trafi do kosza? Jak dowiedziała się „GP”, w Głównym Inspektoracie Transportu Drogowego (GITD) pojawiają się pomysły, by rozbudowywaną sprawną infrastrukturę zastąpić całkowicie nowym, kosztownym i niesprawdzonym systemem. Jakby tego było mało – z urzędnikami GITD spotkali się ostatnio lobbyści prezentujący technologię firmy powiązanej z miliarderem, który robi interesy w Rosji. Na początek kilka liczb i garść niezbędnych informacji. Od 2011 roku na polskich drogach działa Krajowy System Poboru Opłat (KSPO), inaczej viaTOLL, którego właścicielem jest Skarb Państwa. Obecnie, po siedmiu rozszerzeniach (objęciu opłatami kolejnych odcinków dróg), system ten pobiera opłaty na 3660 km. Ostatnia rozbudowa systemu miała miejsce w lipcu 2017 roku. Profity, które państwo czerpie z KSPO, są niebagatelne. Od 2011 roku do listopada
     
11%
pozostało do przeczytania: 89%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

Kup subskrypcję, aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze