Zrzędliwy, naburmuszony, gderliwy… kochany. Najsłynniejszy kot na świecie

Internet jest pełen śmiesznych obrazków ze zwierzętami. Polakom kojarzą się nosacze, które piętnują nasze wady. Ale król jest tylko jeden. Tego kota, a właściwie kotkę, wyglądającą na ponurą i smutną, pokochał cały świat. Grumpy Cat właśnie zakończyła swój śmieszno-smutny żywot.

Kot z memów zdechł 14 maja, ale jego właściciele poinformowali fanów z całego świata o śmierci pupila dopiero po trzech dniach. Jak się okazało, dla wielu internautów ten zabawny zwierzak był czymś więcej niż tylko kociakiem z obrazka z sieci. Pod informacją o śmierci kota natychmiast zaczęły pojawiać się setki wpisów. Gdy piszę ten artykuł, swoje ubolewanie w komentarzu wyraziło już ponad 38 tys. osób, często dzieląc się zupełnie osobistymi historiami. „Sześć lat temu przeszłam leczenie raka piersi. Jako odliczanie leczenia każdego dnia udostępniałam zdjęcie Grumpy Cat. Dziękujemy za podzielenie się nią z resztą świata. Przyniosła tak dużo radości tak wielu” – napisała Carole McKinney. W innych komentarzach ludzie opisywali swoje wrażenia, gdy pierwszy raz zobaczyli żarty z Grumpy. Wspominali, jak pomagały im leczyć depresję oraz bawiły ich w trudnych chwilach. Przez moment można by pomyśleć, że ten kot miał miliony właścicieli na całym świecie.

Kocia marka
14 maja, w dniu śmierci, Grumpy miała 8,5 mln znajomych na Facebooku. To fenomen i poziom, na który wspiąć się mogą jedynie nieliczne gwiazdy. Dość powiedzieć, że w Polsce jedyną osobą, która ma lepszy wynik w liczbie obserwujących na profilu w społecznościówkach, jest nasz supersnajper Robert Lewandowski, jak by nie było, jeden z lepszych piłkarzy na świecie. Dlaczego ludzie pokochali Grumpy? Wszystko przez jej specyficzny pyszczek, który nadawał jej zrzędliwy wyraz. Historia tej kotki przypomina nieco baśń Hansa Christiana Andersena o brzydkim kaczątku. Przyszła na świat w kwietniu 2012 roku. Jej koci rodzice byli niczym niewyróżniającymi się przedstawicielami swojego...
[pozostało do przeczytania 74% tekstu]
Dostęp do artykułów: