Przekaż 1,5% na media Strefy Wolnego Słowa. Dziękujemy! Przekaż TERAZ » x

Polskie rolnictwo ma własną markę. Nowa ustawa będzie służyć promocji rodzimych wytwórców

Dodano: 12/03/2019 - Nr 11 z 13 marca 2019
Podczas Europejskiego Forum Rolniczego premier Morawiecki przedstawił koncepcję sprzedaży w sieciach handlowych produktów spożywczych funkcjonujących jako marka własna. Dla sieci handlowych jest to pomysł bulwersujący, jednak skorzystają na tym polscy rolnicy. – U nas 85 proc. gospodarstw rolnych ma powierzchnię poniżej 15 ha. W większości są one mniejsze niż w krajach UE. Jest im więc trudniej poradzić sobie na rynku. A jednocześnie mają szansę na wyspecjalizowaną produkcję rolniczą, przetwórstwo, rolniczy handel detaliczny. Mają też szansę, by zaistnieć na rynku ze zdrową żywnością. Chcemy mocno przesuwać środki w te obszary – mówił premier podczas Europejskiego Forum w Jasionce.Towary rolno-spożywcze to nasze oczko w głowie – Towary rolno-spożywcze – jeden z naszych głównych produktów eksportowych – to nasze oczko w głowie. Przynoszą one rocznie 29 mld euro więcej niż szeroko rozumiany sektor samochodowy – podkreślił premier. Mateusz Morawiecki
     
12%
pozostało do przeczytania: 88%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze