Wybór naszej oferty wzmocni suwerenność Polski

– Wybór Scorpène w ramach programu Orka oznacza wybór okrętu podwodnego zdolnego do długotrwałych patroli i o wyjątkowej niskoszumności, co jest najważniejsze w wodach Morza Bałtyckiego. Hervé Guillou, prezes Naval Group, i Antoine Bouvier, prezes MBDA, opowiadają o planach na polskim rynku. Rozmawia Igor Szczęsnowicz

Naval Groupa to nowa nazwa DCNS, dobrze znanego na polskim rynku. Jakie były powody zmiany nazwy koncernu?
Hervé Guillou: Nasz koncern, projektujący i budujący okręty wojenne, potrzebuje teraz, bardziej niż kiedykolwiek, umocnienia swojej tożsamości. Zaostrzenie kontekstu geopolitycznego i krajobrazu konkurencyjnego wymaga lepszej marki, po to by utrzymać naszą pozycję lidera i zdobywać kolejne zamówienia. To był dla nas najwyższy czas, aby stworzyć silną markę.

Co MBDA chce osiągnąć na rynku polskim?
Antoine Bouvier: Koncern MBDA utworzony został w 2001 r. przez grupę Airbus, BAE Systems oraz Leonardo, po to by połączyć działalność tych firm związaną z produkcją rakiet i by móc konkurować z firmami amerykańskimi. Od tego czasu MBDA konsekwentnie koordynuje wykorzystanie najlepszych zasobów przemysłowych w całej Europie. Celem jest wyposażenie państw odbiorców w suwerenne zdolności militarne niezbędne do zapewnienia im strategicznej niezależności i swobody działania. Zdolności, których państwa te nie chcą pozyskać od innych krajów.
Zawarliśmy już umowy o współpracy przemysłowej z PGZ. Polska jest dla nas jednym z krajów, których przemysł odgrywać będzie znaczącą rolę w przyszłym Europejskim Programie Rozwoju Przemysłu Obronnego (DIDP), którego ustanowienie ogłoszone zostało przez Komisję Europejską w czerwcu br. Wszystko wskazuje na to, że w najbliższej przyszłości Polska stanie się ważnym partnerem przemysłowym dla naszego koncernu.

Jaka jest dzisiejsza oferta Naval Group i MBDA dla Polski?
Hervé Guillou: Oferujemy strategiczne...
[pozostało do przeczytania 60% tekstu]
Dostęp do artykułów: