Prawicowy zamach na Macierewicza. Zaskakująca powtórka z 2010 r.

Dodano: 25/04/2017 - Nr 17 z 26 kwietnia 2017
Tomasz Adamowicz/Gazeta Polska
Tomasz Adamowicz/Gazeta Polska

KRAJ [Macierewicz, Karnowscy, Rosja, Smoleńsk]

Przyłączenie się tygodników „W Sieci” i „Do Rzeczy” do ataków TVN czy Gazety Wyborczej na Antoniego Macierewicza było dla wielu czytelników niemiłym zaskoczeniem. Ale ci sami publicyści już raz, tuż po Smoleńsku, podjęli próbę zastąpienia PiS przez „PiS light”, pogodzony z oligarchią III RP. Ideologiem tamtego projektu był Michał Karnowski, ówczesny publicysta Polski The Times, zaś wspólnikiem ludzi przez niego promowanych – Janusz Palikot. W przypadku tygodnika „Do Rzeczy” udział w ostatniej akcji jest mniejszym zaskoczeniem, bo pismo Pawła Lisickiego zawsze demonstrowało swój „umiar”. Kłamliwą, obrzydliwą okładkę z tytułem „Putin zaciera ręcę” starało się ono zrównoważyć obroną Macierewicza przez Piotra Goćka. Szokiem mogła być za to postawa publicystów pisma „W Sieci”, które stara się prezentować jako tygodnik niemniej ideowy niż „Gazeta Polska”. Zastępca redaktora naczelnego Piotr Skwieciński napisał 6 kwietnia: „w wypadku PiS dla odwrócenia sondażowej
     
8%
pozostało do przeczytania: 92%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze