Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ » x

Uboga krewna autostrad

Dodano: 29/08/2012 - Nr 35 z 29 sierpnia 2012
Niskie nakłady Według danych przedstawionych przez Andrzeja Massela, wiceministra transportu odpowiedzialnego w resorcie za kolej, w latach 2011–2013 tylko na drogi krajowe (autostrady i drogi ekspresowe), nakłady budżetowe wyniosą 67 mld zł. Wydatki na kolej w tym samym okresie zamkną się w kwocie 19,2 mld zł. To jednak za mało. W ocenie jednego ze specjalistów transportu, Adriana Furgalskiego z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR i Forum Operatorów Kolejowych, na dokończenie bieżących inwestycji modernizacyjnych na kolei potrzeba aż 30 mld zł, a kolejne 50 mld zł potrzebne są do pokrycia zaległości remontowych. Tymczasem zadłużenie PKP SA wynosi obecnie 4,5 mld zł. Niska konkurencyjność Zbyt niski poziom finansowania kolei to tylko jeden z kilku powodów jej kiepskiego stanu. Specjaliści wskazują także na niską konkurencyjność kolei wobec transportu drogowego. Według przewodniczącego Komitetu Infrastruktury Krajowej Izby Gospodarczej, Józefa M.
     
17%
pozostało do przeczytania: 83%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze