Przekaż 1,5% na media Strefy Wolnego Słowa. Dziękujemy! Przekaż TERAZ » x

Polskie jabłka na chińskim Jedwabnym Szlaku

Dodano: 04/10/2016 - Nr 40 z 4 października 2016
Unowocześnienie szlaków kolejowych to konieczność. Ich jakość techniczna pozostawia wiele do życzenia, a średnia prędkość, którą rozwijają pociągi towarowe, osiąga „zawrotne” tempo 25 km/godz. Tymczasem w związku z rozwojem dróg ekspresowych i autostrad konkurencją dla transportu kolejowego jest transport drogowy, a co za tym idzie – kilometry tirów blokujących polskie drogi – Rynek kolejowych przewozów towarowych stale się zmniejsza na rzecz innych środków transportu. Kilkudziesięciu przewoźników kolejowych w Polsce walczy o ten sam kawałek tortu, regularnie zmniejszający się od kilkunastu lat. Musimy odwrócić ten trend – mówił na ostatniej konferencji prasowej Maciej Libiszewski, prezes PKP Cargo. Obok unowocześniania szlaków kolejowych pomocny w realizacji tego celu może okazać się rozwój tzw. transportu intermodalnego, tj. łączącego przewozy kolejowe, drogowe i morskie, z użyciem kontenerów. Wykorzystywany jest on już m.in. na tzw. Nowym Jedwabnym Szlaku,
     
19%
pozostało do przeczytania: 81%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze