Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ » x

Fiasko niemieckiej kampanii przeciw Nawrockiemu

FOT. TOMASZ JĘDRZEJOWSKI/ GAZETA POLSKA
FOT. TOMASZ JĘDRZEJOWSKI/ GAZETA POLSKA
Dodano: 10/06/2025 - Nr 24 z 11 czerwca 2025

Dziś wiemy już, że brudna medialna nagonka niemieckiego koncernu na Karola Nawrockiego była prowadzona przy użyciu „źródeł” z kryminalną przeszłością. Mamy też dowody, że to organizacje sponsorowane przez niemieckie fundacje były zaangażowane w pozapartyjną kampanię internetową, której beneficjentem był Rafał Trzaskowski. Jeśli dodamy do tego finansowanie przez Niemców sztandarowej imprezy Trzaskowskiego oraz powyborcze utyskiwania niemieckiej prasy na wynik wyborów – nie będzie nadużyciem stwierdzenie, że Karol Nawrocki pokonał nie tylko kandydata PO, lecz także Berlina.

W ubiegłym tygodniu – nie znając jeszcze wyników wyborów – alarmowaliśmy, że sprawą brudnej kampanii wyborczej powinna zająć się sejmowa komisja śledcza. Jeśli faktycznie tak się stanie, jednym z głównych zadań powinno być zbadanie wątku ewentualnej niemieckiej ingerencji w proces wyborczy czy – w najlepszym przypadku – zastanawiających powiązań głównych aktorów nagonki z naszym zachodnim sąsiadem.

     
8%
pozostało do przeczytania: 92%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów oraz lektora na gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas [email protected]

W tym numerze