Kontrabanda na północno-wschodniej granicy

Dodano: 21/06/2016

Szara strefa \ Jak skutecznie walczyć z przemytem?

Brak skutecznej kontroli na granicy polsko-litewskiej stanowi rezultat ustanowienia „wewnętrznych” granic, a właściwie ich braku pomiędzy poszczególnymi krajami unijnymi strefy Schengen. Mimo nasilenia kontroli naszych służb polscy przewoźnicy alarmują: skala przemytu ze Wschodu jest wciąż ogromna. Czy sytuacji może zaradzić elektroniczna kontrola przewozów z wykorzystaniem e-systemu płatności za przejazd, o co apelują polscy kierowcy? Większość kierowców jeździ do Polski tranzytem przez Litwę (przejście graniczne Budzisko–Kalvarija), służby graniczne tego kraju stosują bowiem jedynie wyrywkową kontrolę przewożonych w ten sposób towarów. Polska z tego powodu ponosi miliardowe straty.  Szara strefa na ścianie wschodniej  Pisaliśmy już, że tylko z powodu tzw. szarej strefy wyrobów tytoniowych budżet traci rocznie ok. 6 mld zł. Szacuje się ją na ok. 25 proc. całości rynku. Udział samych tylko papierosów z przemytu i podróbek wynosi w całym kraju ok. 19 proc., ale np. w
     
19%
pozostało do przeczytania: 81%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze