Polski Bałtyk wzmocni państwo i gospodarkę

INWESTYCJE \ Powrót PiS do ważnych projektów morskich

Po dziewięciu latach przerwy strategiczne inwestycje na obu końcach polskiego odcinka Morza Bałtyckiego zaczynają przybierać realne kształty. Budowa tunelu w Świnoujściu, a także przekop Mierzei Wiślanej mają nie tylko przyspieszyć rozwój regionów i poprawić sytuację ekonomiczną kraju, lecz także uniezależnić Polskę od polityki rosyjskiej oraz wzmocnić bezpieczeństwo naszych granic Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oraz prezydent Świnoujścia podpisali aneks do porozumienia z 2007 r. w sprawie budowy tunelu pod Świną. Inwestycja ma łączyć miasto oraz zespół portów Szczecin–Świnoujście z południem Europy. Ponadto rząd uzyskał wstępną zgodę Komisji Europejskiej na budowę Kanału Żeglugowego Nowy Świat przez Mierzeję Wiślaną, która między innymi skróci o prawie 100 kilometrów drogę wodną Elbląga do portów trójmiejskich, a port morski w Elblągu osiągnie poziom przeładunkowy do 3,5 mln ton rocznie, czyli o 3 mln ton
     
18%
pozostało do przeczytania: 82%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze