Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ » x

Darmowy podręcznik potęguje rozwarstwienie społeczne

Dodano: 19/04/2016 - Nr 16 z 20 kwietnia 2016
Podział uczniów na lepszych i gorszych w polskich szkołach zaczął się pogłębiać po wprowadzeniu w 2014 r. przez ówczesną szefową MEN, Joannę Kluzik-Rostkowską (PO), reformy, której celem miało być zapewnienie uczniom darmowych podręczników. Niestety, skutki uboczne zastosowanych rozwiązań wpłynęły na obniżenie poziomu edukacji w Polsce Do takich wniosków dochodzili uczestnicy debaty „Przyszłość polskiej edukacji – jak nie pogłębiać podziału na lepszych i gorszych”, zorganizowanej przez „Gazetę Polską”. Zdaniem ekspertów, efekty podziału widoczne są po analizie wyników egzaminów gimnazjalnych z języków obcych. Obniżony poziom nauczania Dzieci mające dostęp do prywatnych zajęć zdają testy lepiej niż inne. Po wprowadzeniu dwa lata temu rządowego podręcznika do każdego z przedmiotów nauczanych w klasach I–III szkół podstawowych, liczba uczniów uczących się dodatkowo języków obcych w szkołach językowych bądź na korepetycjach wzrosła o 20 proc. Anna Zalewska, minister
     
19%
pozostało do przeczytania: 81%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze