By drogi służyły pokoleniom

WYWIAD

Zmienimy przepisy i normy dotyczące budowy dróg i autostrad. Obecne całkowicie nie odpowiadają potrzebom. Na przykład zwiększające koszty budowy ekrany akustyczne stawiane są w nadmiarze, często tam, gdzie nie są potrzebne. Chodzi też o przewymiarowanie ochrony przyrody (umieszczanie pod autostradami podziemnych przejść dla małych zwierząt). Nowe drogi są niepotrzebnie rozbudowane, ale przez to wcale nie są bardziej funkcjonalne, bezpieczne czy nowoczesne. Za to wiele kosztują - z Jerzym Szmitem, wiceministrem infrastruktury i budownictwa, rozmawia Maciej Pawlak  Decyzja Ministerstwa Infrastruktury o odwołaniu Tomasza Rudnickiego, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad, została podjęta „ze względu na konieczność usprawnienia realizacji inwestycji drogowych”. Co jest najważniejszym zadaniem w tym zakresie dla nowego kierownictwa GDDKiA i ministerstwa? Odchodzący rząd pozostawił nam program budowy dróg krajowych do 2025 r., którego wielkość została
     
12%
pozostało do przeczytania: 88%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze