Przekaż 1,5% na media Strefy Wolnego Słowa. Dziękujemy! Przekaż TERAZ » x

Kontenery z Azji nie dotrą do Gdańska?

Dodano: 05/03/2024 - Nr 10 z 06 marca 2024

Decyzja Maersk, jednego z czołowych globalnych przewoźników morskich, o skróceniu od 2025 roku tras kontenerowców wiozących towary z Azji bezpośrednio do Europy tylko do portów niemieckich, z pominięciem portu w Gdańsku, może osłabić jego rozwój.

To ważne szczególnie w kontekście znakomitych wyników, jakie osiągnęły wszystkie polskie porty w ostatnich latach, a także ich planów inwestycyjnych. Eksperci i politycy, do których dotarła „GP”, oceniają, że plany skrócenia bezpośrednich tras przewozowych przez Maersk mogą mieć podłoże polityczne, biorąc pod uwagę gorsze wyniki przewozowe portów niemieckich, które na planowanych zmianach mogą zyskać. Co więcej, wpływ tych zmian na polski łańcuch dostaw może być znaczący. Choć wywołane nimi potencjalne straty polskich portów mogłyby być – chociaż częściowo – zniwelowane przez nowe kontrakty z firmami konkurującymi z Duńczykami. Jednak czasu na to pozostało niewiele.

Plany inwestycyjne polskich portów

Ubiegły rok w 

     
9%
pozostało do przeczytania: 91%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze